Dnešní den se v Bradavickém (dříve Benešovském) mlýně nesl ve znamení hlavního tématu naší školy v přírodě, kterým je svět Harryho Pottera. Předpověď počasí na dnešek vypadala víc než nepříznivě, takže bylo jen na nás, abychom prokázali své kouzelnické schopnosti. A ukázalo se, že čarovat umíme!
V úterý 6.června jsme se vydali s druhou šestou třídou do třetího ročníku, tentokráte do 3.C, abychom tam po několikaměsíční práci odprezentovali i náš druhý dlouhodobý literární projekt. Čtyři vzniklá království - bajek, bájí, pověstí a pohádek - představili šesťáci třeťákům na zdramatizovaném příběhu. Bylo to velmi kreativní, náročné, ale hlavně zábavné! Užili si to obě strany. Šesťáci připravili nejen příběh, ale spoustu detailů jako byl znak, hymna, pravidla pro život, popis vládců a obyvatel, charakteristiku bájných zvířat a kouzelného draka a také speciální sopky, která plní přání. Vše představili třeťáčkům a ti se pak ptali a hodnotili, jak se jim vše líbilo. Bylo to moc fajn, děkujeme paní učitelce Mrázové za krásné přijetí a těšíme se na další spoječné práce! A šesté třídě díky za výkony a odvahu! Můžete se sami podívat na fotky, jaká byla atmosféra :-).
Páťáci hlásí, že v pořádku dorazili na školu v přírodě a s nadšením se vrhli nejen na výborný oběd, ale i do víru her, soutěží a zábavy v jihočeských luzích a hájích!
Návykové látky nejsou jen ty nelegální, a proto jsme pozvali do naší školy lektorky ze Státního zdravotnického ústavu, aby našim žákům šestých a sedmých tříd formou hry představily i úskalí a zdravotní rizika zejména nikotinových výrobků, které mohou mladistvé lákat z dobře dostupných veřejných prostorů.
V pátek 29.5. se část žáků z devátých tříd vydala do chemických laboratoří Přírodovědecké fakulty Univerzity Karlovy, která se nachází na pražském Albertově.
Exkurze započala u periodické soustavy prvků. Tato periodická tabulka je zvláštní v tom, že je 3,5 m vysoká a obsahuje 80 reálných prvků od vodíku po bismut. Navíc je i interaktivní- obsahuje dotykovou obrazovku se systémem nasvícení jednotlivých buněk tak, že je možné zvýraznit nejen obecné trendy v tabulce, ale i biologický význam jednotlivých prvků či rok jejich objevu. Žáci si tak zopakovali učivo osmé třídy.
Poté měli žáci možnost nahlédnout do školních laboratoří a vyzkoušet si některé pokusy. Zaměřili se na hrátky s tekutým dusíkem a díky jeho vlastnostem například zkapalněli a zapálili methan, nebo vytvořili velmi účinnou raketu. Vyzkoušeli si, co to znamená, když vodík s kyslíkem tvoří výbušnou směs, nebo jak pomocí nitrovaty kouzlí kouzelníci. Celá exkurze byla završena zkoumáním hustoty helia a fluoridu sírového, který má po vdechnutí opačné účinky, než helium.
V pátek 2.června jsme se s 6.A vydali konečně po několikaměsíční práci do třetí třídy prezentovat náš dlouhodobý literární projekt. Čtyři vzniklá království - bajek, bájí, pověstí a pohádek - představili šesťácu třeťákům na zdramatizovaném příběhu. Bylo to velmi kreativní, náročné, ale hlavně zábavné! Užili si to obě strany. Šesťáci připravili nejen příběh, ale spoustu detailů jako byl znak, hymna, pravidla pro život, popis vládců a obyvatel, charakteristiku bájných zvířat a kouzelného draka a také speciální sopky, která plní přání. Vše představili třeťáčkům a ti se pak ptail a hodnotili, jak se jim vše líbilo. Bylo to moc fajn, děkujeme paní učitelce Billové za krásné přijetí a těšíme se na další spoječné práce! A šesté třídě díky za výkony a odvahu! Můžete se sami podívat na fotky, jaká byla atmosféra :-).